Дигитална учионица из моје перспективе

Протекле школске године нашли смо се, сасвим неочекивано, у једној новој, слободно бих могла рећи ванредној, образовној ситуацији. Наше учионице су се преселиле на интернет. Школска година се захваљујући ентузијазму наставника, који се ваљда природно јавља у граничним ситуацијама какава је и пандемија, успешно завршила,  остављајући нас исцрпељним али и богатијим за ново искуство.

О свом онлајн образовном искуству, разговарала сам са новинарком Просветног прегледа и у наставку су делови тог разговора.

Учионица на Мудлу

Током онлајн наставе користила сам систем за управљање учењем, Мудл, који користим годинама уназад као допуну настави у учионици. Моји су се ученици нашли на познатом терену и није било пуно препрека које су их делиле од учења. Овој дигиталној учионици могли су да приступају у било које време, са било ког дигиталног уређаја: рачунара,таблета, мобилног телефона, што је предност ако се има у виду да немају сви ученици код куће рачунар. Водила сам рачуна и о томе да и други оналјн алати које сам користила уз Мудл буду лако доступни ученицима путем мобилног телефона.

Изазови онлајн наставе

Онлајн настава је захтевнија од класичне, јер треба времена да се креирају квалитетни и разнолики наставни садржаји (текст, слика, видео, питања која ученике воде кроз лекцију, линкови ка корисним изворима на интернету итд) који ће држати пажњу и мотивисати ученике на учење. Затим је потребно осмислити активности које ће помоћи ученицима да боље усвоје и провежбају те садржаје и обезбедити им благовремену повратну информацију. Повратна информација је кључна, што значи да комуникација са ученицима мора да буде непрестана.

Мудл има алате који све то омогућују, а на наставнику је дизајнира своју наставу имајући у виду потребе конкретних ученика. Мени је овај вид наставе био изазован у позитивном смислу. На саме садржаје нисам трошила пуно времена, јер од раније имам наставне материјале у дигиталном облику. Много већу пажњу сам посветила активностима и интеракцији са ученицима. Давала сам им истраживачке задатке, организовала онлајн радионице, дискусије на форуму, веб-конференције итд.

Како је изгледала једна наставна активност коју сам организовала за своје ученике, можете погледати у видеу испод.

 

One comment

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s