Галерија Први пут с оцем на јутрење

Приповетка Лазе Лазаревића Први пут с оцем на јутрење, била је прва домаћа лектира мојим првацима. Довољно пријемчива, да не кажем и довољно кратка, била је уједно и идеална прилика да се они, осим као читаоци, искажу и као ствараоци.

Како сам осмислила рад на лектири

Поделила сам ученике у пет група. Свака група је анализирала приповетку из другачијег угла. Питања нисам сама смишљала – пронашла сам их у једној угледној наставничкој презентацији преузетој из Базе знања Креативне школе. То ми је умногоме олакшало посао. (Сајт Креативне школе је поново активан, садржи преко хиљаду радова класификованих по узрасту и предметима. Позивам вас да га посетите.)

Групе своје одговоре нису излагале усмено, већ су их постављале на Падлет-таблу коју су креирали координатори које су сами одабрали. Њихов рад је процењивао четворочлани вршњачки жири према унапред добијеним критеријумима. Процену су образлагали, свако понаособ, на часу.

Сам час је био право освежење. Подсећао је на шетњу кроз музеј у коме свака следећа просторија садржи неочекиване експонате. Испред сваке од тих соба одвијала се конструктивна дискусија која је резултирала оценом на коју први пут нико није имао примедбу.

Задатак, инструкције за рад, критеријуме оцењивања, као и радове група можете погледати на табли испод.

Made with Padlet

Шта сам научила, иако сам то већ негде знала

  • Унапред утврђени критеријуми у великој мери олакшавају (објективну) процену онима који вреднују нечији рад, али и онима чији се рад процењује. Критеријуми које сам поставила за овај задатак нису детаљно разрађени – сигурна сам да би се око њих могло још порадити.
  • Код давања повратне информације (то се трудим да научим моје ученике) је важно кренути од похвале, од истицања оног што је успешно, па тек затим се, и то врло пажљиво, осврнути на евентуалне недостатке. То заиста пали и чланови жирија су ову технику за почетак одлично савладали.
  • Када је рад јаван (у конкретном случају, сви су могли да погледају, па и да прокоментаришу све радове) ученици су мотивисанији да што квалитетније ураде задатак.
  • Приликом избора технологије треба водити рачуна да она не скреће превише пажње на себе, односно да не буде сама себи циљ и, наравно, да буде примерена узрасту ученика. Падлет је једноставан веб-алат и моји ученици су га савладали интуитивно, на основу примера који сам поставила. Нисам им давала ни писмене ни усмене инструкције како да креирају Падлет-таблу, нити смо се на часу освртали на овај алат.

Очекујем ваше коментаре и сугестије на овај наш мали излет.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s