У свету нових технологија

Први утисци

Шта се дешава када се много креативних људи сличних интересовања нађе на једном месту? Дешавају се сусрети!

Већ на самом улазу Белекспо-центра у коме се одржава регионална конференција „Нове технологије у образовању“, било ми је јасно да ће и поред занимљивих предавача и богатог сајамског програма, највећа драж конфереције бити управо ти сусрети, неформални разговори из којих се црпи највећа енергија.

image
Пред почетак конференције – са Жељаном Радојичић Лукић и Владаном Младеновићем
image
Е-медицина не познаје границе – Милош Бајчетић из Београда и Един Кадић из Задра
image
Оракл наставник – разговор са Душом Вуковић

Организација конференције

Конференцију је отворио министар просвете, Срђан Вербић, говорећи о предностима савремених технологија. Истакао је да технологју не треба да доживљавамо као алат,  већ као прилику за стварање окружења које ће нам омогућити квалитетије образовање.

Screenshot 2016-02-28 12.01.10
Сала Спејс била је сувише мала да прими све заинтересоване

Након свечаног отварања, учесници конференције расули су се, сходно својим интересовањима, на различите стране. Најпопуларнија је, судећи по гужви, била сала Ентер на којој су се представљали примери добре праксе у основним и средњим школама и на којој су главне звезде били наставници.

IMG_20160226_145511
Мисли авангардно – пројекат који је представила Бранијета Конџуловић, наставница српског језика и књижевности у средњој стручној школи

У салама на Инсерт и Алт говорило се о специфичним темама као што су инклузија, трендови у  високом образовању, лидерство, професионалне обуке и тренинзи, док је сала Спејс била резервисана за главни програм и у њој су се највећим делом могла чути искуства образовних стручњака из иностранства.

О томе да нове технологије имају све већи утицај и уплив на образовање, сведочи то што је око пет хиљада људи (толико је било пријављених) присуствовало  конференцији у конгресном центру а, судећи по коментарима на друштвеним мрежама, немали број љубитеља образовне технологије пратио је пренос предавања на интерету (пренос уживо обезбедио је партнер догађаја, компанија LINK group).

Сајам

Screenshot 2016-02-28 15.39.37
Програмирање за најмлађе – на штанду   МПНТР

На сајму је, рекла бих,  било динамичније него прошле две године. Поред домаћих и оних из региона, 19 компанија из Велике Британије представило је своја најновија решења из образовне технологије. Могли смо да видимо шта је то ново у старим и познатим издавачким кућама које се полако окрећу електронском издаваштву и електронским уџбеницима,  да завиримо на  бесплатне курсеве за наставнике и ученике које нуде компаније попут Оракла, испробамо роботе као наставно средство.

Очекивано, велико интересовање изазвала су и дешавања на  заједничком штанду два министарства и једног тима (МПНТР, МТТ, СИПРУ). Одлична је идеја да се наставницима пружи могућност да демонстрирају како користе технологију у својој учионици, али је, чини ми се, пуно тога било препуштено њима самима,  па су се неки (искуснији) боље снашли, неки мало лошије. У неким тренуцима штанд је био скоро пуст, док му се у пар наврата (посебно другог дана) није могло прићи од гужве.

Највећи број посетилаца конференције долази из основних и средњих школа тако да је за очекивати да ће   демонстрације примера добре школске праксе привући највећу публику, чак више него предавања, због непосредније и опуштеније интеракције и комуникације. Озбиљнија организација и већи, али и атрактивнији простор, могли би од овог догађаја у догађају направити праву сензацију.

Напредне технологије узимају маха у образовању

Чини ми се да су највеће интересовање на овогодишњем сајму изазвале фирме које се баве роботиком и 3D штампом. На пример, на изложбеном простору фирме 3D – CADDIT  која производи  тродимензионалне скенере и штампаче непрекидно се демонстрирало и објашњавало, тако да сам једва стигла на ред да поставим своја (не баш стручна) питања. 3D printing  је тренд који узима маха у образовању и радује ме да је присутан и код нас.  Ова технолгија јесте скупа (не и недостижно скупа), али се у средњим стручним школама може користити на веома занимљиве и ииноватине начине. Замислите да све што ваши ученици обликују у виртуелном свету, могу израдити, продуковати у реалном!

IMG_20160226_162817
У чудесном свету 3D технологије
IMG_20160226_152510
За љубитеље робота – Едбот уз кога програмирање личи на игру

Поглед у напред

Након питања једног предавача у препуној главној конференцијској  сали, колико је школских директора присутно,  није било пуно подигнутих руку, а по мом мишљењу оваква догађања су идеално место управо за њих. Савремени директор би требало да је лидер и менаџер који ће обезбедити добро функционисање своје школе у условима који нису исти као пре свега неколико година и који ће већ сутра бити другачији. У времену константних промена, човек који је на челу једне образовне установе  мора да прати трендове и  буде одлично информисан.  Они који су успели да стигну на предавање Владимира Станковића,  на које је, узгред буди речено и он сам  једва успео да стигне,  кажу да су уживали  у причи о онлајн директору која је мотивишућа и покретачка.

IMG_20160227_134149
Све што сте одувек желели да знате, а нисте смели да питате – Деда Бор пита за вас

Иако сам детаљно проучила агенду неколико дана пред конференцију и обележила предавања која желим да послушам, гледајући да оставим времена и за сајам и за дружење (јер и то је саставни део оваквих догађања),  нисам успела да остварим свој план.  Нисам успела, јер је било немогуће игнорисати људе које немате прилику да сретнете сваки дан. Многи од њих су прави лидери (иако нису директори) у својим школама и ван њих, покретачи промена, ентузијасти и оптимисти у овом захукталом времену које, рекло би се на први поглед, није баш наклоњено образовању. Можда није право време, али јесу прави људи.

Screenshot 2016-02-28 15.52.56
Дискусиони панел о информатици у школама – увод у промене?

Неке од њих угостила сам у кутку за блогере или су они мене угостили у свом простору и ускоро ћете моћи да чујете њихова искуства, идеје и савете.

10 comments

  1. Не бих се сложила да је бескористан. Мислим да је било за сваког по нешто. Можда и превише. Ја нисам усплела да послушам све што ме занима, јер је било неизводљиво да трчим из сале у салу и при том се разменим бар по коју реч са људима које сам овде срела. Но имала сам агенду, могла сам се боље (и скромније организовати). Предавања су можда била прекратка, али сасвим довољна да стекнемо увид у трендове у образовној технологији и да се инспиришемо добрим примерима из праксе.

  2. Meni je bilo zaista zanimljivo! Slusala sam predavanja koja sam odabrala, neka su bila dobra, neka ispod mojih ocekivanja, a za neka mi je zao sto nisam prisustvovala jer su mi koleginice prenele da su bila odlicna! Videla sam zaista izvanredna tehnicka sredstva, bez obzira sto necu u skorijoj buducnosti raditi na njima, ali videla sam! Srecna sam sto sam imala brojne zanimljive, pa i korisne susrete i razgovore sa kolegama, strucnjacima iz odredjenih , meni zanimljivih oblasti! I na kraju, prijavila sam se za jedan besplatni on line seminar i vratila kuci stvarno zadovoljna!

Оставите одговор

