gallery Мудл у облаку

Ако сте љубитељ Мудла, а не волите да се патите са хостингом, инсталирањем, хакерским нападима и осталим компликацијама, онда ће вас сигурно обрадовати вест да су Мартин (Martin Dougiamas) и његова екипа осмислили Мудл у облаку (MoodleClaud). Захваљујући овој бесплатној хостинг платформи, за свега неколико минута можете имати  Мудл сајт са адресом коју сами одаберете. Ако сте потпуни почетници када је Мудл у питању,  можете се послужити  корисним саветима и упутствима на мини курсу  Introduction to Moodle који ће се наћи на вашем новом сајту.

Screenshot 2015-09-15 15.50.05Безбедност вашег налога омогућује аутентификација путем поруке коју добијате на мобилни телефон, а о застарелим верзијама Мудла, подложним нападима (ово сам искусила на својој кожи) више не морате да размишљате –  администратори система ће се потрудити да на вашем сајту увек буде инсталирана  она најновија.  Још једна лепа вест је да ће у сваки Мудл-клауд сајт бити интегрисана бесплатна верзија BigBlueButton, алата који омогућује видео конференције. Додуше, ова могућност је ограничена на 6 учесника, што за нас који смо у настави не представља проблем, већ изазов рада у групама.

Оно што ме је помало разочарало јер сам у глави имала велике планове са Мудлом у облаку,  је ограничење на 50 корисника по сајту. Осим тога, ограничење је и у броју сајтова (не курсева) које можете отворити на овој платформи – један сајт на један број телефона. Ова ограничења су сасвим разумљива и оправдана, јер и Мудл мора да води рачуна о одрживости.

Остаје нам да уживамо у истраживању могућности које нуди Мудл у облаку, креирању нових Мудл курсева и свакако, дељењу искутва. Радујем се новим корисницима и идејама.

10 comments

  1. Poštovana Jugoslava,

    oduševljena sam vašim blogom. Ovaj članak je fenomenalan🙂. Pošto ne koristim Moodle, a volela bih da počnem sa mudlom u oblaku, možete li mi reći više o ograničenjima koje ste pominjali u članku? Ja predajem u deset odeljenja sa po, u proseku, 35 učenika. Mogu li koristiti mudl u oblaku? Ideje u članku Srpski online su odlične.

    Hvala i pozdrav!

    • Драга Марина,

      Ограничење је 50 корисника по налогу, а налог је везан за број мобилног телефона (преко њега добијате потврду). И ја сам размишљала шта да радим, па за сад Мудл користим само са једним одељењем, експериментално (на срећу имам свој сајт, на коме имам и Мудл, па га користим са осталима). И морам вам признати да ми идеје само надолазе. Мудл је баш инспиративан, а код овога у облаку је добро што не морамо ништа ми да ажурирамо и да се бакћемо са пиратским нападима и падом система. Све ради као подмазано.

      Мој вам је предлог да рад на Мудл вежете можда за додатну наставу, за оне ученике који желе да знају више или пак да искористите телефоне својих укућана, па отворите неколико налога.

      И ја сам хтела да овај Мудл у облаку користим за пројекат у који бих укључила ученике више школа, али сам се морала ограничити. У сваком случају, добро је да почнете да користите Мудл, вежбајте на овоме (не можете ништа покварити ни забрљати) и уживајте.🙂

  2. Да. То јест, са 49 јер се и ви рачунате.🙂

    Можете те ученике исписати кад заврше и на исти курс уписати нову генерацију ученика. Уствари, можете за тих 49 ученика правити колико год желите курсева на једном сајту.

    • Када се региструјете на Мудл у облаку и покренете нови сајт (то све иде по сличном принципу као кад отварате налог на некој од друштвених мрежа), затећи ћете на свом сајту један курс који је нека врста туторијала како се ради на Мудлу. Курсић је на енглеском додуше, али је врло користан за почетнике. Не бојте се, само пробајте.
      п.с. Ако сте користили Мудл раније, макар и као полазник неког семинара, биће вам познато окружење и неке основне функције, а остало ћете откривати што уз овај приручник (зове се Introduction to Moodle), што сами.

      • Draga Jugoslava,

        hvala Vam na vremenu koje ste odvojili za mene danas🙂. Videla sam Vašu biografiju i mogu da zamislim na šta Vam liče ova moja pitanja🙂.

        U iščekivanju nekog novog članka koji će me pokrenuti🙂, srdačno Vas pozdravljam!

Оставите одговор

