Подучавање у виртуелном свету

Дилеме

Ових дана сам заједно са Катарином писала извештај за ЗУОВ за акредитовану обуку Учење кроз урањање у виртуелни свет.  Судећи по оценама које смо добиле од полазника, семинар је био веома успешан. Но, оно о чему тренутно размишљам је колике су шансе да ће оно што су научили заиста успети да примене у својој настави.

Једна колегиница је одржала одличан огледни час о холокаусту на коме је део активности подразумевао и истраживање Музеја холокауста смештеног у Секунд Лајф (ученици урањају у Кристалну ноћ и из улоге репортера, пратећи упутства и истражујући сведочења преживелих, проширују своја знања овој  теми). Уметнула је активности у виртуелном свету баш у оној мери у којој је то пожељно, дозирано и са сврхом.

Кристална ноћ (Музеј холокасута - СЛ)
Кристална ноћ (Музеј холокасута – СЛ)

Хоће ли и остали полазници успети (и желети) да изведу овај подвиг уроњонег учења које је још увек толико далеко од нашег образовног искуства? Хоће ли при том имати подршку у својој школи, међу колегама и ученицима? Хоће ли умети да нађу праву меру када је коришћење виртуелног света у раду са ученицима у питању? Припреме су су спремне, али колико су они мотивисани да реализују оно што су написали?

Шта су полазници научили на семинару

  • како технологија утиче на образовање и који су трендови у образовању
  • како да креирају свог дигиталног представника и како да се крећу и комуницирају у виртуелном свету
  • како је бити ученик у виртуелном свету (решавање квиза, предаја задатака)
  • како се умрежавати са колегама и приступати различитим виртуелним заједницама
  • како путовати и истраживати различите образовне дестинације
  • како користити Сендбоксове и креирати наставне материјале
  • како водити рачуна о сигурности ученика на интернету

Осим тога, имали су прилику и да комуницирају у виртуелном свету у реалном времену, што кроз тимске израде задатака,  што кроз виртуелне радионице (прва је одржана у подводном амфитеатру, друга на модерираној локацији коју смо Катарина и ја креирале за потребе курса). О свом искуству говорили су на  онлајн састанцима и писали на виртуелној огласној табли.

Радионица у
Радионица у „Колиби“

Иако из различитих школа, различитих средина, повезали су се на основу интересовања и предмета које предају и стекла сам утисак да је овај семинар за већину полазника био  једна несвакидашња истраживачка екскурзија.

Како применити научено у пракси – изазови и предности

  • Уроњено учење (бар оно које подразумева коришћење виртуелних 3D светова) свакако није метода која се користи свакодневно, већ само онда када исти ефекат не можемо постићи наставом уживо. Дакле, у питању је искорак.
Из лекције - могућности СЛ у настави
Из лекције – могућности СЛ у настави
  • Да би један час који подразумева коришћење виртуелног света успео, потребно је  доста времена и детаљно планирање. Морају се предвидети све могуће препреке и потенцијални проблеми (од техничких до људских).
  • Пожељно је да наставници раде тимски. Оно што је при том сјајно је да сарадници уопште не морају да буде из исте школе.
  • Потребно је освестити ученике о важности поштовања правила понашња на интернету и подучити их шта је безбедно, а шта не.
  • Не постоје ограничења: временска просторна, физичка… немогуће постаје могуће.
  • Можете повезати своје ученике са вршњацима из неке друге школе, града, земље.
  • Можете својим ученицима приуштити незаборавно искуство учења оводећи их на неку занимљиву дестинацију или омогућујући им да креирају различите предмете, испробавају различите симулације, чак и снимају филмове на одређену тему.
  • Учење постаје изазовно и забавно…

Вреди, зар не?

3 comments

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s