Драма у виртуелном свету

Да ли вам се десило да вас понесе нека тема и да причате својим ученицима о њој, потпуно посвећено и занесено, а они вас у тишини, пажљиво  (не) слушају? И да након тога, једини коментар који добијете од своје стрпљиве публике буде: “Ово је јако досадно!”?

Ја јесам. И тада сам почела да размишљам о моделу изокренуте учионице (Flipped Classroom). Како би било да све оно што бих иначе испредавала у учионици сажмем у кратке лекције које бих поставила на Јутјуб и тако их свима учинила доступним? Ученици би лекцију погледали и проучили код куће, а на часу би остало више времена за дискусију (за коју би они били и боље припремљени), утврђивање, или проширивање градива. За овај искорак охрабрила су ме искуства колега које модел  изокренуте учионице већ увелико успешно примењују.

С обзиром на то да предајем српски језик и књижевност, предмет који је блиско повезан с уметношћу и креативношћу, пожелела сам да та лекција омогући ученицима да, не само тематски, него и визуелно, искуствено, што више уроне у свет, епоху коју изучавамо. Зато сам се определила да видео лекцију снимим у виртуелном свету Секунд Лајф (Second Life).

Машинима

Секунд Лајф, иако није намењен искључиво образовању, нуди мноштво могућности које се у обрзовању могу искористити, као што су виртуелна путовања на различите локације, креирање различитих објеката, комуникација и сарадња у реалном времену и оно што сам ја искористила за свој први “флипнути” подухват,  могућност снимања образовних филмова.  Видео записи снимљени у виртуелном свету називају се  Мachinima.  

vazeМој први сусрет са машинимом (израз је  неологизам настао спајањем речи machine и cinema) био је на онлајн курсу MachinEVO 2013  на коме сам кроз низ радионица  на виртуелној локацији EduNation I, заједно са колегама из земаља широм света учила технику израде образовних филмова у Секунд Лајфу. Било је то веома узбудљиво и за мене сасвим ново искуство.

Мој флипнути машинима пројекат

Како сам сам снимала видео лекцију у Секунд Лајфу:

  1. Осмислила сам лекцију (за тему сам одабрала античку драму која ми је увод у обраду Софоклове Антигоне).
  2. Истражила сам СЛ локације које су реплика античке Грчке и остале локације на којима ћу снимати.
  3. Написала сам сценарио (што није био компликовано, с обзиром на то да сам ја, односно мој аватар, једини глумац у филму).
  4. Одабрала сам костиме за свог аватара.
  5. Телепортовала сам се на одабрану локацију.
  6. Помоћу алата у СЛ прегледачу (Second  Life Viewer) подесила сам поглед и угао снимања.
  7. Укључила сам алат за снимање екрана Camtasia. Овај алат се плаћа, али постоји могућност бесплатног коришћења на одређни период (free trial).  Једноставан је за употребу и може пуно тога што други алати за снимање екрана, посебно они бесплатни, не могу. Помоћу њега сам и снимала, а касније и обрадила и поставила филм на интернет.
  8. Снимала сам сцену по сцену, а затим сам сцене исекла, непотребне одбацила, одабране повезала, додала ефекте, монтирала видео и поставила на Јутјуб. 

Ово је крајњи продукт. Остаје само да осмислим задатке који ће ићи уз видео и да видим какав ће ефекат оваква лекција имати на ученике.

Драма као књижевно род–античка драма

One comment

Оставите одговор

