Washington DC–први утисци

Када сам се на београдском аеродрому  укрцала у авион, помислила сам да сам рекла Good bye несносним врућинама које су ме терорисале у Србији. Али да од горег има  горе и од топлијег топлије, уверила сам се чим сам изашла, негде око 5 поподне, напоље из раја који пружају климатизоване аеродромске просторије. Дочекала ме је спарина, не, оморина, коју сам доживела још само у Шарм ел Шеику, с том разликом што је у Египту барем дувао ветар, па се стицао привид неке свежине.

Но, био је 4. јул, највећи амерички национални празник, па сам, не обазирући се на мучних +40, похитала пут  града да осетим и доживим дух Америке. Ово је била и прва заиста добра прилика за разлгедање, јер је на  улицама које воде од Капитол Хила до Вашингтонског споменика саобраћај био заустављен, а реке људи сливале су се са свих страна и уливале у парк преко пута Смитсонијан института који се тог дана претворио у велики пикник центар. Седело се на клупама, лежало на трави, деца су трчкала унаоколо, а улични продавци нудили расхлађујуће напитке и мрдалице са националним симболима.  Сви су чекали да падне мрак и почне најспектакуларнији догађај тог дана, ватромет.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Двадесетоминутни ватромет био је пропраћен задивљеним погледима, уздасима и севањем најразличитијих врста фото апарата  Стекла сам утисак да данашњем човеку више није довољно да посматра и задржи свој доживљај у себи и за себе, већ мора да га истргне, забележи, подели.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Много више од ватромета фасцинирао ме је Вашингтонски споменик, мермерни обелиск (саграђен  у другој поливи 19. века) који је највиша грађевина у граду. На врху ове импозантне грађевине налази се опсерваторијум који у мраку, посматран из даљине подсећа на 2 ока која мотре на све. У глави су ми се завртели стихови из Толкиновог романа Господар прстенова: “Један прстен да свима господари, један за свима сеже…” 

То вече  сам дала овом споменику надимак Моле.

4 comments

  1. После ових првих утисака једино преостаје да се заборави та несносна врућина🙂
    Једва чекам наставак.
    Уживај, а онда нам пренеси утиске🙂

Оставите одговор

