Second Life – између игре и стварног живота

Second Life је виртуелни свет који се протеже онолико колико досеже људска машта. У њему је све могуће: отпутовати на далеку егзотичну дестинацију уз шум који производи телепорт, летети, дисати под водом, комуницирати са људима из различитих крајева света, изгледати другачије, не бити људско биће, присуствовати концертима, лудовати на журкама, градити и стварати, зарађивати и трошити. Судећи по искуствима неких престижних универзитета, у виртуелном свету је могуће и учити. И то квалитетније и дубље него у реалним, традиционалним учионицама.

Истражујући Second Life, заједно са својим ученицима, за потребе предстојећег вебинара на тему “Ни на вебу ни на земљи”, више пута сам се запитала, води ли то уопште нечему.  Ученицима је он на први поглед занимљив, јер личи на 3Д игрице које свакодневно играју, али им брзо постаје заморан јер за разлику од игрица у њему нема циља који треба постићи да би се прешло на следећи ниво.

За мене је пак, ово било потпуно ново и прилично стресно искуство. Морала сам пуно да учим како бих савладала вештине које су њима, чини се, урођене. Лако сам се снашла по питању проналажења локација јер сам тачно знала шта ме занима, али с друге стране, тешко сам управљала својим, с муком креираним аватаром и ступала у интеракцију са предметима у околини. Од истраживања једне универзитетске библиотеке сам одустала јер нисам умела да се попнем уз завојите степенице,  а у православном храму у коме сам уживала у духовној музици и репликама наших најпознатијих фрески и икона, намучила сам се када сам пожелела да упалим свећу. Први пут сам се осетила као дигитални придошлица, у правом смислу те речи.

храм светог саве
Мој аватар у покушају паљења свеће

Но, истражујући заједно, ми смо се допуњавали. Ја сам ученицима одређивала циљ и усмеравала их на истраживачком путу, а они су мени показивали вештине и откривали пречице.

Које су ту вредности овог виртуелног света, може ли се он користити у настави и како, која су његова ограничења и недостаци, моћи ћете да чујете од мојих ученика у четвртак, 31. маја, на вебинару који организује сваког последњег четвртка у месецу Клуб љубитеља финих вебинара.

23.5

Проба вебинара

Видимо се на вебинар кафи. Smeško

3 comments

Оставите одговор

