TED-Ed – Лекције вредне дељења

30.4

О TED сајту и улози дигиталног филма у едукацији и мотивацији наставника, већ сам писала у чланку Идеје вредне ширења. Инспиративне приче довољно кратке да их можете послушати и погледати док пијете јутарњу кафу, заиста су добар начин да започетне нови дан, понети свежим идејама и позитивним мислима.

Данас сам се уверила да ни креаторима овог сајта не понестаје нових идеја када су у питању иновације. Светлост дана угледала је нова иницијатива у оквиру официјелног ТED сајта, под називом  TED-Ed. Њен слоган је: Лекције вредне дељења. TED-Ed je замишљен као место на коме едукатори деле репрезентативне лекције из најразличитијих области, које онда сваки регистровани корисник може уређивати и мењати према сопственим потребама. Посебна драж је у сарадњи између талентованих наставника и талентованих аниматора које предлажу сами корисници.  Корисници могу такође да предложе и лекцију.

pp

Преокренути, односно уредити и прилагодити, могу се и видео записи са Јутјуба, не само они који се налазе TED-Ed платформи и којих је за сад свега неколико, јер је ова иницијатива тек у зачетку. Све се ради директно на сајту и то на прилично једноставан начин. Можете да уређујете и мењате текстове у самом видео запису, наслове, поднаслове лекција, такође и наставне активности које иду уз видео (квиз, питања, објашњења итд.) и тако узорну лекцију у потпуности прилагодите својој настави и ученицима. Након што сте завршили са ре(креирањем) можете прегледати лекцију и затим је објавити.

Ја сам већ пробала и ево првих резултата.

tedlesson

6 comments

  1. Ne mogu da otvorim nijednu lekciju, niti da je kreiram. Vidim da je u pitanju beta verzija koja će pretrpeti promene. Za sada “štuca“, verovatno u zavisnosti od brauzera (koristim IE).

  2. Снежо, ја пробало поново и могу и да отварам и креирам. Можда је до Екплорера (ја користим Мозилу), а можда се ниси регистровала на TED сајт.

  3. Јесте. Мада, кад боље размислим, идеја јесте јако интересантна, допадљива, само што још не раде све опције (онако како би требале). Нпр. видео који је на енглеском можете титловати на српски, али је превод благо речено гротескан; такође се ни квиз који је на енгеском не може уредити. Мислим да је то, што рече Снежа Трифуновић, ипак до бета верзије и да ће касније бити поправљено.

  4. Ja sam ustvari htela da ostavim komentar na Mahari pa nisam znala kako ali nije mi žao. Jako me zainteresovala ova ideja o zajedničkom pripremanju časa. Više ljudi više zna. Pozdrav.

Оставите одговор

