У свету микроблогинга

Недавно ме је колегиница, након што сам јој проследила неколико корисних линкова, упитала одакле ми толико времена за претраживање интернета. Одговорила сам јој да немам потребу за претраживањем, пошто ми информације које ме занимају долазе саме, захваљујући Твитеру.

2-24-2011 4-38-27 PMШта је ново у мом свету?

Мој сусрет са Твитером није изазвао љубав на први поглед. Када сам отворила  налог на овом сервису, заперпастила сам се што ми корисничко име почиње мајмунчетом (@Јugoslaval), а главна страница, препуна некаквих знакова и линкова, није ми изгледала нимало лепо. Осим изгледом, свим осталим, Твитер ме је асоциорао на Фејсбук, па сам помислила: још једно место за доконе.  Написала сам  I’m twetting, на својој почетној страници и запитала  се кога ће уопште заинтересовати ово моје јављање. Међутим, врло брзо сам, захваљујући познаницима –искусним твитерашима, добила поруке добродошлице од људи из најразличитијих крајева света, на први поглед сасвим непознатих, али људи са којима ме повезују заједничка интересовања.

И тако је кренуло…

Шта је Твитер (Twitter) и како нам може користити

Твитер је, уз Фејсбук, један од напопуларнијих микроблогингсервиса. У оквиру њега комуницира се кратким порукама, ограниченим на 140 карактера, које се називају твитови илити цвркути. За разлику од Фејсбука на коме су поруке углавном личног карактера, поруке на Твитеру најчешће имају професионални карактер.

У мом случају Твитер је виртуелно место за састанке са људима који се баве образовањем и непресушан извор ресурса који ми могу помоћи у професионалном раду и развоју. У складу са теоријом конкективизима, по којој учење није индивидулна активност, створила сам сопствену заједницу за сарадњу и учење у оквиру које могу да  читам блогове намењене образовању, гледам видео записе са предавања истакнутих образовних стручњака (и комуницирам са њима), истражујем примере добре праксе и пратим образовна догађања широм света.

Први корак: отварање налога

 nalog_1 nalog_2

Отварање налога на Твитеру скоро је идентично као и код осталих друштвених софтвера.

Неколико савета

Напишите кратку биографију и поставите слику (како би вас људи са којима комуницирате лакше упамтили и како би ваша мрежа била реалнија). У биографију обавезно укључите своја интересовања, али и линк ка свом веб месту, јер то важно за људе који се одлуче да вас прате.

profil Профил на Твитеру

Други корак: праћење

Оно што је специфичност Твитера је да можете да пратите људе који вас занимају, а да сами не кажете ништа. Само пратите њихове објаве, читате блогове, истражујте линкове и учите. Ако сте у своју биографију укључили поље интересовање, сам Твитер ће вам предложити које су то особе или организације које бисте требали да пратите. Праћење некога захтева више од самог притискања дугмета прати (Follow). Твитер ће обавестити ту особу да је ви пратите, што је нека врста комплимента за њу,  јер то значи да сте заинтересовани за оно што она ради. Све што особа коју пратите објави појавиће се на вашој главној страници.

Претраживањем по кључним речима можете пронаћи људе са којима делите интересовања.

tv

Трећи корак: РТ

Следећи корак је да почнете са ретвитовањем (РТ). Ако вам се нека објава посебно допадне, ретвитујући је, дајете до знања особи коју пратите да вам се допала или вам је корисна, а у исто време, та особа ће моћи да види вас, односно да се заинтересује за оно што ви радите и објављујуете, или да вам се захвали. Што више ретвитујете, постајете видљивији у заједници. Можете такође унети и коментар пре него што ретвитујете нечији пост или линк.

Четврти корак: дељење

Ако сами наиђете на неки добар и интересантан ресурс или прочитате (напишете) блог који би могао бити занимљив и користан другима, поделите га са осталима.

Пети корак: таговање

Користите хаштаг (#) како бисте означили свој пост намењен одређеној интересној групи (нпр. #web2.0 ако вас занимају новости о коришћењу ових алата, или #MSPIL, ако вас занима Мајкрософтов форум иновација у настави). Стављањем овог знака испред свог поста он ће постати видљив свима који прате вести означене њим.

h Ретвитовање и таговање

Осетите 21. век на својој кожи

У Србији, па и у земљама региона, тренутно мали број наставника користи Твитер и због тога ретки који га користе најчешће комуницирају на енглеском језику. Додуше, откако имамо Гугловог преводиоца, можемо да пишемо и на српском а да нас сви разумеју, као и да одговоримо некоме на његовом матерњем којигодтобио језику.

Најзначајнији ресурс у 21. веку је знање. А ако желимо да учимо, више нас ништа не ограничава. Потребна је само воља и рачунар са приступом интернету, да будемо лансирани у  глобалну заједницу учења.

Чини ми се да оно што је Фесјбук за наше ученике (ако га доживимо као место повезивања), постаје Твитер за наставнике, бар оне посвећене својој професији и жедне доживотног учења: место окупљања, дељења информација, праћења иновација у образовању, размена искустава, промоција сопственог рада, проналажење сарадника…

Звучи чудно, али све ово је могуће уз помоћ веома кратких порука, не дужих од 140 карактера.

7 comments

  1. Хвалав Југо! Е, шта би ја без Бонд девојака! Уф, ево колико сутра се качим и тамо, а ако ме истерају из куће, ето мене. Да ми будеш јатак док се снађем!🙂

  2. Draga Jugo, ti si zaista neumorna u nameri da nam otvoriš vidike. I u tome uspevaš. Moram priznati da si me zainteresovala za Tviter. I meni se činilo da je to nezamnimljivo mesto, ali moraću ponovo da pokušam. I da dodam, pored znanja u 21.veku najdragocenije će nam biti informacije.

  3. Свака част колегинице ! Имамо иста интересовања и можда ако сте заинтересовани направимо неки вид сарадње! sajberucitelj.com
    sajbere.weebly.com

Оставите одговор

